Min fascination för horoskop har jag haft länge jag kan minnas. Det är det där att man vill att någon annan ska veta hur jag ska göra mina val och hur jag bör leva denna dag, vecka, månad och år. Även fast jag inte vet att det är så, att livet aktivt ska levas av en själv, så fastnar jag vid horoskopen i tidningarna eller på webben ibland. Det har många gånger fått mig att förändra min nuvarande situation till det bättre. Står det att jag bör satsa på träningen nu eller har lättare att komma på ett bra projekt i skolan blir jag inspirerad till en postiv förändring.
Det kan också såklart vara negativt då jag "blir" mitt stjärntecken eller tar åt mig av något dåligt i horoskopet. Jag känner för övrigt igen mig i nästan allt i mitt tecken och det är kanske därför mitt intresse är så stort. Ett intresse för det övernaturliga har jag också, tv-programmet "Det okända" där de letar känner av olika energier från andra sidan, är så himla häftigt.

Jag tror jag alltid kommer ha en tro om att det finns något häftigare och större än denna verklighet. Inte för att jag inte trivs här, utan för att det finns så mycket vi människor inte känner till. För mig är stjärnhimlen inte bara fruktansvärt vacker utan också stjärnbilder och där finns alla stjärntecken. Allt som är du och jag.
 
 

Kommentera

Publiceras ej