Välkommen april. Har inte längtat så våldsamt mycket efter våren i år. Kanske var inte vintern så hemsk och kall, eller så har jag varit bra på att göra fina saker i vardagen. Vilket som, är det ändå skönt när ljuset åter igen har hittat till Sverige. April har börjat på topp för mig igår fick jag nämligen mitt efterlängtade körkort. Det känns oerhört skönt att lägga den pressen åt sidan och klappa (ev pussa) lite på axeln.
 
På tangentbordet knappas det för fullt på om dagarna, det är bara några få dagar kvar tills gymnasiearbetet ska vara inlämnat, och det ska nog gå, är väl nästan i fas. Som vanligt. "Man ska alltid ligga steget före" säger de, men det har jag aldrig fattat. Man ska skriva när man känner lust och inspiration. Visst det funkar inte alltid, men siktar man efter att göra det så blir det så mycket bättre. Jag har svårt att koncentrera mig på mycket. Att se en hel film utan paus är helt otänkbart för mig. Likaså att läsa en bok. Har läst kanske 3 vuxenböcker i mitt liv. Jag skulle aldrig kunna sätta mig och plugga rakt upp och ned när jag kom hem efter skolan eller göra söndagar till pluggdagar, de är endast till för träning, hemmaspa och ångest. Jag kan inte plugga på förmiddagar utan måste sitta på kvällen när det blivit mörkt och med uppdragna persienner då jag ofta får klaustrofobi när jag inte ser ut. Haha, nog om mina små i-landsproblem. Har glömt vart jag ville komma med detta inlägg, men ibland behöver man skriva av sig. Ta hand om er, imorgon är det fredag.
Bjuder på denna bild från årets första halvasglass. Om det var gott? Himmelskt.

1 kommentarer

Majken

06 Apr 2014 22:51

GRATTIS TILL KÖRKORTET BÄSTA TINA! :D

Svar: Tack så himla mycket, Majken! Värmer enormt :D
Tina Johansson

Kommentera

Publiceras ej